• Español
  • English
  • Euskara

Lo maravilloso de aprender algo, es que nadie puede arrebatárnoslo. (B.B. King)

Aprender sin reflexionar es malgastar la energía. (Confucio)

Yo no enseño a mis alumnos, solo les proporciono las condiciones en las que puedan aprender. (A. Einstein)

Eso es el aprendizaje. Entender de repente algo que siempre has entendido, pero de una manera nueva. (D. Lessing)

La actividad más importante que un ser humano puede lograr es aprender para entender, porque entender es ser libre. (B. Spinoza)

La educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo. (N. Mandela)

El propósito general de la educación es convertir espejos en ventanas (S. J. Harris)

Si un niño no puede aprender de la forma en que enseñamos, quizás deberíamos enseñar como él aprende (I. Estrada)

El aprendizaje es experiencia, todo lo demás es información (A. Einstein)

La mayor señal del éxito de un profesor es poder decir: 'Ahora los niños trabajan como si yo no existiera. (M. Montessori)

El principio de la educación es predicar con el ejemplo. (A. Turgot)

Donde hay educación no hay distinción de clases. (Confucio)

¡Estudia! No para saber una cosa más, sino para saberla mejor. (Séneca)

Es imposible educar niños al por mayor; la escuela no puede ser el sustitutivo de la educación individual. (A. Carrel)

La buena didáctica es aquella que deja que el pensamiento del otro no se interrumpa… (E. Tierno Galván)

Excelente maestro es aquel que, enseñando poco, hace nacer en el alumno un deseo grande de aprender. (A. Graf)

Los niños son educados por lo que hace el adulto y no por lo que dice. (C. G. Jung)

Un profesor trabaja para la eternidad: nadie puede decir dónde acaba su influencia. (H. Adams)

La mejor enseñanza es la que utiliza la menor cantidad de palabras necesarias para la tarea. (M. Montessori)

Profesor: que te ilusione hacer comprender a los alumnos, en poco tiempo, lo que a ti te ha costado horas de estudio llegar a ver claro. (S. Josemaría)

43344
Select Page

Urtarrilaren 28an, First Lego League (FLL) lehiaketarako Euskadiko lehen fasera iritsi ginen urduri xamar, lau hilabeteko prestaketaren ondoren. Fase horretako partehartzaileak 500 ikasle baino gehiago izan ginen, 6 eta 16 urte bitartekoak.

Topaketa, Euskaltelen egoitza nagusian (Bilbon) izan zen. Horrek arazoa sortu zigun. Izan ere, larunbatean, goizeko 08:00etarako bertan egon behar ginen. Hala ere, lortu genuen bezperan joatea eta Bilbon lo egitea. Benetan ondo pasa genuen.
Behin Bilbora iritsita, lehiaketaren prestaketan murgildu ginen. Pozez gainezka iritsi ginen Euskaltelen egoitzara eta guztiz txunditu ginen bertako giroarekin eta jendearen urduritasunarekin. Talde guztien aurkezpen-hitzaldiaren ondoren, PIT eremuan kokatu ginen. Bertan, talde bakoitzak bere mahaia du lanean jarduteko lehiatzeko garaia iritsi arte. Nerbioak eta ilusioa gailentzen ziren gure lehenengo urtean; dena berria baitzen guretzat.
Robotaren frogan parte hartu genuen. Robotak hainbat proba gainditzea lortu behar genuen eta nahiz eta oso urduri egon, 60 puntu lortu genituen. Lehenengo urtea izateko, ez genuen sailkapen txarra izan, 16.a 42 parte-hartzaile artean. Egitasmo zientifiko eta diseinu teknologikoaren aurkezpenak ere egin genituen epaimahai zorrotz baten aurrean. Eta eskatutako atal guztietan emaitza oso onak lortu genituen. Gainera, aurkezpen horietara edozein bertaratu zitekeen eta, zuzenean, robotaren jokoa jarraitu zezakeen.
Baina probak ez ziren lehiakideentzat bakarrik. “Opengune” eremuan, prestatutako ekintzen bidez lehiakideen senitartekoek, lagunek eta ezagunek ere zientzia, teknologia eta berrikuntzarekin probatu zezaketen. Adibidez, polizi-txakur baten lana ikusi, errealitatea areagotzeko betaurrekoak probatu edo dron baten azken modeloaren hegaldia ikusi.
Zalantzarik gabe, hitzordu hori esperientzi zirraragarri, atsegin eta berritzailea izan zen. Era berean, taldean ikasteko oso baliagarria izan zen. Horregatik, espero dugu datorren urtean jarduera errepikatzea.
Idatzita: NICOLÁS MUÑOZ